مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

 ۶۲۰ هزار تن محصولات باغی در استان قزوین تولید می‌شود

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۶۲۰ هزار تن محصول در ۷۶ هزار هکتار باغ تا پایان امسال در استان تولید می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی اکبری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ۶۲۰ هزار تن محصولات باغی تا پایان امسال در استان تولید می‌شود که بیشتر آن شامل انگور، زیتون، پسته و فندق است.

اکبری افزود: این مقدار تولیدات باغی از ۷۶ هزار هکتار باغ مدرن و سنتی در نقاط مختلف استان تولید و برداشت خواهد شد.

 وی به وجود ۳۲ هزار هکتار باغ انگور در استان قزوین اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این استان، پیش بینی می‌شود ۳۸۰ هزار تن محصول از این سطح برداشت شود.

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه برخی باغ‌ها در استان قزوین دچار سرمازدگی شده‌اند، گفت: با توجه به سرمازدگی در برخی محصولات مانند بادام و زردآلو احتمال کاهش تولید این محصولات در استان متصور است.

وی همچنین به ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار باغ زیتون در قزوین اشاره کرد و گفت: تولید زیتون در این استان سبب شده تا قزوین یکی از سه استان برتر کشور در زمینه تولید زیتون محسوب شود و بتواند نقش موثری در تامین و زنجیره فرآوری آن ایفا کند.

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۳ هزار و ۱۰۰ تن زیتون در باغ‌های استان قزوین تولید شد که پیش بینی می‌شود این رقم امسال به بیش از ۲۷ هزارتن افزایش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار